سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرمولهای ریاضی اختراعی خودم

 

آخرش قولی رو که بهتون داده بودم رو تونستم اجرا کنم .فرمولهای ریاضی من درباره ی توان دوم اعدادی که از چند عدد مخصوص تشکیل شده است که سرعت محاسبه ی شما را به اندازه ی چشمگیری افزایش می دهد.من این فرمولها را به افراد زیادی نشان دادم.لازم به ذکر است که من سه سال دوره متوسطه و پیش دانشگاهی را در دبیرستان فردوسی تبریز گذراندم که اکثر استادانش استادان مطرحی هستند.من به تعدادی از این استادان اینها را نشان داده بودم.ولی بعضی سر در نیاورد.بعضی اهمیت نداد و بعضی پیشنهاد ارسال آنها به مجله ریاضی را داد.ولی اگر به مجله ریاضی میفرستادم طبق ذکر همان استادان حد اقل پنج سال در نوبت می ماند.

بعضی از استادان هم اثبات فرمولهایم را خواستند که اثباتش از فرمولها کمی پیچیده تر است. من باید به این استادان گرامی عرض کنم که لصفا از خود فرمولها سر در بیاورند. بعد در مورد اثبات در خدمتشان هستم.

بالاخره تصمیم گرفتم وبلاگی ایجاد کرده و بدون هیچ منتی در کتاب الکترونیک خودم چاپشان کنم.کاش این فکر زمان دبیرستان خواندنم به سرم میزد. ولی من همیشه می خواهم به مردم عزیز ایرانم در حد توان خدمت کنم.

همان طور که عرض کردم این فرمولها در مورد توان دوم اعدادی است که تعریف خواهم کرد.

اعداد جادویی ما 3-6-9 هستند که در مورد آنها بحث خواهیم کرد .

 

1- توان دوم n (ان) تا عدد 3 :

من جواب این ضرب رو از چپ به راست مینویسم.بالاترین عدد ، اولین عدد از سمت چپ جواب است و پایین ترین عدد ، اولین عدد از سمت راست جواب میباشد :

 

ان منهای یک تا عدد 1

یک تا صفر(ثابت)

ان منهای یک تا عدد 8

یک تا 9(ثابت)

 

2-توان دوم n (ان) تا عدد 6:

ان منهای یک تا عدد 4

یک تا سه(ثابت)

ان منهای یک تا 5

یک تا عدد 6(ثابت)

 

3-توان دوم n (ان) تا عدد 9:

ان منهای یک تا عدد 9

یک تا عدد8(ثابت)

ان منهای یک تا صفر

یک تا عدد 1(ثابت)

 

ممکن است بگویید ما این اعداد در همو چطور حفظ کنیم که در مواقع نیاز استفاده کنیم.قابل ذکر است که در هر فرمول مجموع اعداد ثابت 9 میباشد.همچنین مجموع اعدادی که تعدادشان متغیر است هم 9 میباشد.راه های دیگری هم برای حفظ کردن این فرمولها دارم که در صورت درخواست شما عزیزان آنها را هم خواهم گفت.

از یادم نرفته ، این را هم بگویم که برای اعداد بجز 3و6و9 هم فرمول دارم که آنها کمی از این فرمولها سخت تر هستند .و این را هم بگویم که اخیرا این فرمول را برای عدد یک در مجلات ریاضی چاپ میکنند که باید بگویم فرمول عدد یک از همه آسان تر است.

از نظراتتان کمال تشکر را دارم.افتخار من خدمت به مردم عزیز ایران میباشد.

خدا نگهدار

 

 


» نظر